Over ons

Je kunt bij ons terecht voor signalering, onderzoek, behandeling en advies bij problemen in de communicatie en het eten en drinken. Wij behandelen mensen van alle leeftijden, van groot tot klein. Bij ons staat de cliënt centraal en is de logopedische zorg afgestemd op de hulpvraag, waarbij indien noodzakelijk samenwerking gezocht wordt met andere zorgdisciplines.

Vernieuwing en kwaliteit van ons logopedisch handelen vinden wij zeer belangrijk. Daarom volgen wij jaarlijks cursussen. 

Wij hebben verschillende cursussen, trainingen en workshops gevolgd op het gebied van:

Taal

  • Nederlands met NG1 en NG2
  • Taalontwikkelings-stoornissen bij jonge kinderen
  • Beginnende communicatie
  • Spreekbeeld
  • Communicatieve taaltherapie voor kinderen die niet of nauwelijks spreken
  • DGM (Denk stimulerende Gespreks Methodiek)
  • San-Toderbergh (dysfatische ontwikkeling)
  • SI-therapie behandeling
  • Meertaligheid binnen de logopedie
  • Pragmatiek stoornissen
  • Cursus Afasie: diagnostiek en behandeling
  • Dysfagie

Afwijkende mondgewoonten

  • OMFT (Oromyofunctionele therapie)

Stem

  • Stembehandeling bij (jonge) kinderen
  • Diverse cursussen op het gebied van de stemproblematiek bij volwassenen

Dyslexie

  • Master SEN dyslexiebehandelaar
  • Spellen met Specht
  • Taal in Blokjes

Algemeen

  • DTL screening: Directe Toegankelijkheid Logopedie
  • Meldcode kindermishandeling
  • Internet binnen de behandeling van logopedie
  • SMART en Doelgericht handelen
  • Mindfulness binnen de logopedie

Spraak

  • Hodson en Paden
  • Behandeling van kinderen met Schisis (WKZ)
  • Fonologische behandeling van (jonge) kinderen
  • Metaphon
  • OMFT bij afwijkend mondgedrag
  • Dysarthrie

Preverbale logopedie

Eet- en drinkproblemen bij baby’s en jonge kinderen

Verbaal werkgeheugen en ‘Ik leer anders’

  • Cursus verbaal werkgeheugen bij kinderen
  • Cursus: ‘Ik leer anders’ (inclusief trainingen te verzorgen)
  • Auditieve verwerkingsproblemen (LinC)

Ons Team

Marijke Snoek

Sinds 2004 ben ik praktijkhoudster van deze gespecialiseerde en laagdrempelige Logopediepraktijk. Ondertussen doe ik het niet meer alleen, maar met een heel fijn team. Hierdoor heb ik ook meer tijd om me met andere zaken bezig te houden, zoals het kwaliteitsbeleid, praktijk-ondersteunende zaken en het realiseren van multidisciplinaire samenwerking met andere therapeuten, scholen en peuterspeelzalen.

Daarnaast ben ik uw contactpersoon omtrent de praktijk, de samenwerking en innovatieve ideeën. Wij staan overal voor open en ik hou van nieuwe uitdagingen.

Ik geniet nog elke dag van het werken met kinderen en sinds ik zelf een gezin met 2 jonge kinderen heb, is de combinatie van werken en een gezinsleven een flinke uitdaging, maar de leukste die ik kan bedenken. Ik werk vooral met jonge kinderen en kinderen die vallen onder ‘passend onderwijs’, denk aan kinderen met een arrangement, beperking of auditieve verwerkingsproblemen.

Monique Denisse

In 1989 heb ik mijn diploma logopedie gehaald aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Na mijn studie lagen de banen niet voor het oprapen en heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een medisch kinderdagverblijf. Ook heb ik een aantal invalbanen gehad, o.a. bij een revalidatiecentrum en bij GGD Rivierenland. In 1991 kwam ik in vast dienstverband bij de GGD en heb ik vele jaren op verschillende scholen gewerkt in de Betuwe. Daarnaast heb ik van 1997 tot 2007 als logopedist op de Cambier van Nootenschool in Tiel gewerkt. Dit is een school voor kinderen met een verstandelijke beperking. In september 2008 heb ik mijn baan bij de GGD opgezegd om van mijn gezin en vrijheid te genieten, maar na een paar maanden begon het toch weer te kriebelen. Sinds januari 2009 ben ik in deze praktijk op oproepbasis werkzaam.

Hanneke de Jong

Ik ben opgegroeid in Veldhoven, Noord-Brabant. Sinds 1987 ben ik logopedist, afgestudeerd in Eindhoven. Mijn eerste baan was bij de gemeente Veldhoven. Hierna heb ik 25 jaar gewerkt voor de GGD regio Utrecht en in twee verschillende logopediepraktijken. Ik werk graag met kinderen, maar ook volwassenen help ik graag. Door het volgen van diverse cursussen/bijscholing zorg ik dat mijn kennis en vaardigheden up-to-date blijven.
Ik heb 3 kinderen en woon met mijn man Ferry in de Betuwe. Ik tennis en kook graag en hou erg van gezelligheid gecombineerd met lekker eten en een drankje. Sinds april 2018 werk ik in deze uitdagende praktijk.

 

Pauline Bakkenhoven

Ik ben geboren en getogen in Culemborg en woon hier nog steeds met veel plezier. In 2010 heb ik mijn opleiding Logopedie aan de Hogeschool Utrecht afgerond. Daarna ben ik één jaar werkzaam geweest als logopedist in een allround praktijk in Druten. Vervolgens ben ik gestart met de opleiding Psychologie aan de Universiteit van Utrecht. De master Kind- en jeugd Psychologie heb ik in 2016 afgerond en ben daarmee Master of Science (MSc.). Tijdens deze opleiding heb ik me o.a. verdiept in dyslexie, autisme, ADHD en gedragsproblemen. Sinds kort ben ik weer werkzaam als logopedist. Ik ben nu twee middagen werkzaam in deze praktijk en daarnaast drie dagen in een praktijk in Utrecht.

Mijn passie ligt bij het werken met kinderen. Ieder kind is uniek en heeft andere begeleiding nodig om te kunnen groeien. Samen met het kind en ouders ga ik opzoek naar de aanpak die het best past bij het kind om de ontwikkeling te stimuleren. Ik laat kinderen inzien dat je leert door fouten te maken en door veel te oefenen. Daarnaast is mijn motto “Leren is Leuk”. Ik vind het belangrijk dat kinderen plezier hebben in het leren.

Suzan Wiegers-Vernooij

Ik loop op dit moment mijn vierdejaars stage in deze praktijk, waarvan ik 1 dag zelfstandig behandel. Ik heb mij nog niet gespecialiseerd, maar ik ben naast mijn opleiding tot logopedist, al inmiddels 8 jaar leerkracht in het basisonderwijs. Mijn hart ligt dan ook bij kinderen en hun problematiek. Vooral de link tussen onderwijs en logopedische problematiek vind ik heel interessant. Het is een mooie combinatie waarin ik veel uitdaging vind.

Het interessante aan logopedie vind ik de diversiteit aan leeftijd en problematiek. Dit maakt elke behandeling weer tot een uitdaging. De creativiteit die nodig is om de behandeling van kinderen effectief, maar afgestemd op hun belevingswereld uit te voeren spreekt mij erg aan. Daarnaast haal ik veel voldoening uit de één op één aandacht die er voor het kind is, waardoor er een band kan worden opgebouwd en het kind met plezier naar de behandelingen komt.

Deze praktijk biedt mij de mogelijkheid om veel te leren van de ervaren logopedisten, maar ook om zelf ervaring op te doen door zelfstandig te behandelen. Zo hoop ik een versterking voor het team te worden.