Over ons

Je kunt bij ons terecht voor signalering, onderzoek, behandeling en advies bij problemen in de communicatie en het eten en drinken. Wij behandelen mensen van alle leeftijden, van groot tot klein. Bij ons staat de cliënt centraal en is de logopedische zorg afgestemd op de hulpvraag, waarbij indien noodzakelijk samenwerking gezocht wordt met andere zorgdisciplines.

Vernieuwing en kwaliteit van ons logopedisch handelen vinden wij zeer belangrijk. Daarom volgen wij jaarlijks cursussen. 

Wij hebben verschillende cursussen, trainingen en workshops gevolgd op het gebied van:

Taal

  • Nederlands met NG1 en NG2
  • Taalontwikkelings-stoornissen bij jonge kinderen
  • Beginnende communicatie
  • Spreekbeeld
  • Communicatieve taaltherapie voor kinderen die niet of nauwelijks spreken
  • DGM (Denk stimulerende Gespreks Methodiek)
  • San-Toderbergh (dysfatische ontwikkeling)
  • SI-therapie behandeling
  • Meertaligheid binnen de logopedie
  • Pragmatiek stoornissen
  • Cursus Afasie: diagnostiek en behandeling
  • Dysfagie

Afwijkende mondgewoonten

  • OMFT (Oromyofunctionele therapie)

Stem

  • Stembehandeling bij (jonge) kinderen
  • Diverse cursussen op het gebied van de stemproblematiek bij volwassenen

Dyslexie

  • Master SEN dyslexiebehandelaar
  • Spellen met Specht
  • Taal in Blokjes

Algemeen

  • DTL screening: Directe Toegankelijkheid Logopedie
  • Meldcode kindermishandeling
  • Internet binnen de behandeling van logopedie
  • SMART en Doelgericht handelen
  • Mindfulness binnen de logopedie

Spraak

  • Hodson en Paden
  • Behandeling van kinderen met Schisis (WKZ)
  • Fonologische behandeling van (jonge) kinderen
  • Metaphon
  • OMFT bij afwijkend mondgedrag
  • Dysarthrie

Preverbale logopedie

Eet- en drinkproblemen bij baby’s en jonge kinderen

Verbaal werkgeheugen en ‘Ik leer anders’

  • Cursus verbaal werkgeheugen bij kinderen
  • Cursus: ‘Ik leer anders’ (inclusief trainingen te verzorgen)
  • Auditieve verwerkingsproblemen (LinC)

Ons Team

Marijke Snoek

Sinds 2004 ben ik praktijkhoudster van deze gespecialiseerde en laagdrempelige Logopediepraktijk. Ondertussen doe ik het niet meer alleen, maar met een heel fijn team. Hierdoor heb ik ook meer tijd om me met andere zaken bezig te houden, zoals het kwaliteitsbeleid, praktijk-ondersteunende zaken en het realiseren van multidisciplinaire samenwerking met andere therapeuten, scholen en peuterspeelzalen.

Daarnaast ben ik uw contactpersoon omtrent de praktijk, de samenwerking en innovatieve ideeën. Wij staan overal voor open en ik hou van nieuwe uitdagingen.

Ik geniet nog elke dag van het werken met kinderen en sinds ik zelf een gezin met 2 jonge kinderen heb, is de combinatie van werken en een gezinsleven een flinke uitdaging, maar de leukste die ik kan bedenken. Ik werk vooral met jonge kinderen en kinderen die vallen onder ‘passend onderwijs’, denk aan kinderen met een arrangement, beperking of auditieve verwerkingsproblemen.

Monique Denisse

In 1989 heb ik mijn diploma logopedie gehaald aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Na mijn studie lagen de banen niet voor het oprapen en heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een medisch kinderdagverblijf. Ook heb ik een aantal invalbanen gehad, o.a. bij een revalidatiecentrum en bij GGD Rivierenland. In 1991 kwam ik in vast dienstverband bij de GGD en heb ik vele jaren op verschillende scholen gewerkt in de Betuwe. Daarnaast heb ik van 1997 tot 2007 als logopedist op de Cambier van Nootenschool in Tiel gewerkt. Dit is een school voor kinderen met een verstandelijke beperking. In september 2008 heb ik mijn baan bij de GGD opgezegd om van mijn gezin en vrijheid te genieten, maar na een paar maanden begon het toch weer te kriebelen. Sinds januari 2009 ben ik in deze praktijk op oproepbasis werkzaam.

Hanneke de Jong

Ik ben opgegroeid in Veldhoven, Noord-Brabant. Sinds 1987 ben ik logopedist, afgestudeerd in Eindhoven. Mijn eerste baan was bij de gemeente Veldhoven. Hierna heb ik 25 jaar gewerkt voor de GGD regio Utrecht en in twee verschillende logopediepraktijken. Ik werk graag met kinderen, maar ook volwassenen help ik graag. Door het volgen van diverse cursussen/bijscholing zorg ik dat mijn kennis en vaardigheden up-to-date blijven.
Ik heb 3 kinderen en woon met mijn man Ferry in de Betuwe. Ik tennis en kook graag en hou erg van gezelligheid gecombineerd met lekker eten en een drankje. Sinds april 2018 werk ik in deze uitdagende praktijk.

 

Pauline Bakkenhoven

Ik ben geboren en getogen in Culemborg en woon hier nog steeds met veel plezier. Thuis ga ik graag creatief aan de slag of leg ik samen met vrienden een bordspel op tafel. In 2010 heb ik mijn opleiding Logopedie aan de Hogeschool Utrecht afgerond. Tevens ben ik in 2016 afgestudeerd als Kind- en jeugdpsycholoog aan de Universiteit van Utrecht, gespecialiseerd op het gebied van leerproblemen. Tijdens deze studie heb ik kennis opgedaan over o.a. dyslexie, dyscalculie, autisme, ADHD en faalangst. 
Binnen de praktijk werk ik met kinderen en jong volwassenen. Mijn specialisaties liggen op het gebied van dyslexie, spraakproblemen, afwijkend mondgedrag en oro-myofunctionele therapie (OMFT). Tijdens mijn behandelingen ga ik samen met het kind en ouders opzoek naar de aanpak die het beste aansluit bij het kind. Ieder kind is uniek en heeft andere begeleiding nodig om te kunnen groeien. Ik vind het belangrijk dat kinderen plezier hebben in het leren en zelfverzekerd zijn. “leren is leuk”, “oefening baart kunst” en “van fouten kun je leren” zijn uitspraken die je tijdens mijn behandelingen regelmatig zal horen. 

Suzan Wiegers-Vernooij

Sinds september 2019 ben ik afgestudeerd logopedist. Ik heb de opleiding naast mijn werk als leerkracht basisonderwijs gevolgd. Naast het werk in deze praktijk ben ik nog steeds werkzaam in het basisonderwijs als leerkracht. Mijn hart ligt dan ook bij kinderen en hun problematiek. Vooral de link tussen onderwijs en logopedische problematiek vind ik heel interessant. Het is een mooie combinatie waarin ik veel uitdaging vind.

Het interessante aan logopedie vind ik de diversiteit aan leeftijd en problematiek. Dit maakt elke behandeling weer tot een uitdaging. De creativiteit die nodig is om de behandeling van kinderen effectief, maar afgestemd op hun belevingswereld uit te voeren spreekt mij erg aan. Daarnaast haal ik veel voldoening uit de één op één aandacht die er voor het kind is, waardoor er een band kan worden opgebouwd en het kind met plezier naar de behandelingen komt.

Ada Jonkers

In juli 2002 heb ik mijn diploma logopedie behaald aan de Hogeschool Rotterdam. Vanaf dat moment ben ik werkzaam geweest in verschillende praktijken, het Speciaal Basisonderwijs en een Dagactiviteitencentrum. Hier heb ik allerlei logopedische hulpvragen behandeld. Omdat ik het belangrijk vind mijzelf te blijven ontwikkelen heb ik diverse cursussen gevolgd, o.m. op het gebied van OMFT, stemproblemen, taalproblemen bij jongere en oudere kinderen en articulatie.

In 2008 ben ik met mijn man in de Betuwe komen wonen. We hebben een dochter en twee zoons. Sinds januari 2019 ben ik met veel plezier werkzaam in deze praktijk, waar ik kinderen en volwassenen begeleidt. Bij kinderen probeer ik binnen de therapie op speelse wijze aan te sluiten bij de interesse van het kind. Dit maakt dat mijn werk als logopedist boeiend en inspirerend blijft.

Chiara Boogaard

Mijn naam is Chiara Boogaard. In de logopediepraktijk zie ik cliënten van alle leeftijden met de meest uiteenlopende hulpvragen. Voor de praktijk heb ik ruim vier jaar ervaring opgedaan in het speciaal basisonderwijs bij kinderen met een complexe problematiek. Mijn interesses zijn breed, maar gaan vooral naar de stem/ slikken en neurologie. Ik gebruik illustraties en bewegingsoefeningen om de communicatie te ondersteunen en om oefeningen functioneel in te zetten. Mijn werkdagen zijn maandag, woensdag en vrijdag.